Port.forumgreek.com
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Η «Oδύσσεια» της κατασκευής ενός iPhone

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Port Admin
Port Admin
Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 2651
Πόντοι : 6380
Ημερομηνία εγγραφής : 06/03/2017
https://port.forumgreek.com

ΔημοσίευσηPort Admin Παρ Αυγ 25, 2017 4:20 pm

Η 9η Ιανουαρίου 2007 έμεινε στην ιστορία της τεχνολογίας ως ημερομηνία-«σταθμός»: Ήταν η ημέρα που έγινε η παρουσίαση του πρώτου iPhone, ξεκινώντας μία κινητή «επανάσταση» η οποία άλλαξε τη μοντέρνα τεχνολογία. Έκτοτε το iPhone έχει γίνει το best-seller της Apple και μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί περισσότερες από ένα τρισεκατομμύριο συσκευές. Μέσα στα δέκα χρόνια της κυκλοφορίας του το κινητό τηλέφωνο έχει εξελιχθεί αρκετα, το ίδιο φυσικά και η διαδικασία παραγωγής και διάθεσής του στην αγορά.

Από την μακρινή πόλη της Κίνας η οποία αναδιαμορφώθηκε ειδικά για την περίσταση μέχρι το χέρι μας, η συσκευή ακολουθεί έναν μακρύ δρόμο αποτέλεσμα του οποίου είναι ένα iPhone κοστίζει ακριβότερα στην κινεζική αγορά από ότι στην αμερικανική όπου και αποστέλλεται μετά την κατασκευή του. Για να κατανοήσει το συγκεκριμένο παράδοξο πρέπει να ακολουθήσει την διαδρομή της κατασκευής του, την διαδικασία δηλαδή που ακολουθείται ώστε πολλά μικρά εξαρτήματα να ενωθούν και να δημιουργήσουν ένα έξυπνο κινητό τηλέφωνο.

Τα εξαρτήματά του προέρχονται από περισσότερους από 200 προμηθευτές

Η Apple αγοράζει πολλά από τα εξαρτήματα για το iPhone - όπως τσιπ μνήμης, μόντεμ, κάμερες, μικρόφωνα, οθόνες αφής και άλλα - από περισσότερους από 200 προμηθευτές σε όλο τον κόσμο. Ακόμα και η Foxconn, η ταϊβανέζικη εταιρεία που οργανώνει την μονάδα παραγωγής στην Ζενγκζού, παράγει μερικά μικρότερα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στο iPhone όπως το μεταλλικό περίβλημα του κινητού.

Πώς γίνεται αυτό; Η Apple παραγγέλνει τα εξαρτήματα από παγκόσμιους προμηθευτές, και στη συνέχεια τα πουλάει, μαζικά, σε έναν από τους συμβεβλημένους κατασκευαστές που εδρεύει την Κίνα. Στην περίπτωση της Ζενγκζού, αυτή είναι η Foxconn.

Περίπου 350 iPhones κατασκευάζονται κάθε λεπτό στο εργοστάσιο

Οι εγκαταστάσεις της Foxconn στην Ζενγκζού καλύπτουν περίπου 2,2 τετραγωνικά μίλια και απασχολούν έως και 350.000 εργαζόμενους με πολλούς από αυτούς να κερδίζουν περίπου 1,90 δολάρια την ώρα. Η διαδικασία που ακολουθείται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου περιλαμβάνει την λεγόμενη F.A.T.P., ή αλλιώς την τελική συναρμολόγηση, δοκιμή και φυσικά την συσκευασία των τηλεφώνων.

Στην μονάδα της Ζενγκζού υπάρχουν 94 γραμμές παραγωγής ενώ για την συναρμολόγηση του κινητού απαιτούνται περίπου 400 βήματα , συμπεριλαμβανομένης της στίλβωσης, της συγκόλλησης, της διάτρησης και της τοποθέτησης των βιδών. Η συγκεκριμένη εγκατάσταση μπορεί να παράγει 500.000 iPhones την ημέρα, αλλιώς 350 κινητά τηλέφωνα το λεπτό.

Αφού το iPhone βγει από την γραμμή συναρμολόγησης τοποθετείται σε ένα κομψό λευκό κουτί, συσκευάζεται και τοποθετείται σε μια ξύλινη παλέτα. Στη συνέχεια μεταφέρεται στα φορτηγά που περιμένουν ήδη έξω από το κτήριο.

Το ειδικό τελωνείο που εξυπηρετεί την iPhone

Το νέα κινητά τηλέφωνα μεταφέρονται μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα πέρα από την πύλη του εργοστασίου, στην ειδική τελωνειακή εγκατάσταση που έχτισε η κινεζική κυβέρνηση ειδικά για την περίσταση. Το τελωνείο είναι εγκατεστημένο σε μια αποκαλούμενη συνδεδεμένη ζώνη, η οποία επιτρέπει στην Apple να πουλήσει ευκολότερα το iPhone στους Κινέζους καταναλωτές.


Ως το τελευταίο σημείο του συγκροτήματος που έχει αφιερωθεί στην παραγωγή των τηλεφώνων της εταιρείας, το τελωνείο αποτελεί και το σημείο όπου ξεκινά η παγκόσμια φορολογική στρατηγική της Apple. Στην τελωνειακή εγκατάσταση της Ζενγκζού η Foxconn πουλά τα iPhones στην Apple, η οποία με τη σειρά της τα μεταπωλεί στις θυγατρικές της εταιρείας ανά τον κόσμο.

Η διαδικασία, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, επιτρέπει στην Apple να εκχωρήσει μέρος των κερδών της στην θυγατρική της στην Ιρλανδία, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό μια συμφέρουσα φορολογική πολιτική.

Τα Smartphones ταξιδεύουν με Boeing 747

Τα iPhones με προορισμό τις Ηνωμένες Πολιτείες καθώς και άλλες χώρες του κόσμου εγκαταλείπουν στη συνέχεια το τελωνείο με το φορτηγό και μεταφέρονται τρία μίλια μακριά από το αεροδρόμιο της Ζενγκζού. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο μάλιστα έχει επεκταθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, καθώς η παραγωγή του iPhone έχει αυξηθεί.

Πριν από μερικά χρόνια, οι προσωπικοί υπολογιστές που κατασκευάζονταν στην Κίνα μεταφέρονταν στις Ηνωμένες Πολιτείες με κοντέινερ δια θαλάσσης σε ένα ταξίδι που διαρκούσε περισσότερο από ένα μήνα. Στην περίπτωση των Smartphones όμως, όπου οι συσκευές είναι αρκετά μικρές και μπορούν να μεταφερθούν μεγάλες ποσότητες με αεροπλάνο – η αερομεταφορά αποδεικνύεται αποτελεσματικότερη τόσο από άποψη κόστους όσο κι από άποψη χρόνου. Αξίζει να αναφέρουμε πως ένα Boeing 747 μπορεί να μεταφέρει εύκολα 150.000 iPhones.

Από την Ζενγκζού, η UPS, η FedEx και άλλοι μεταφορείς εμπορευμάτων πετούν για τις Ηνωμένες Πολιτείες με πρώτη στάση το Anchorage. Εκεί τα αεροπλάνα ανεφοδιάζονται πρωτού κατευθυνθούν για την Λούισβιλ, σημαντικό κόμβο logistics και για άλλα σημεία της χώρας.

Ακριβά κοστίζουν τα ράφια της Κίνας

Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός πως για να πάει ένα iPhone στην Σαγκάη χρειάζεται σχεδόν τόσο χρόνο όσο για να φτάσει στις Σαν Φρανσίσκο.

Για ένα iPhone που έχει προορισμό την Κινεζική αγορά, οι τελωνειακοί υπάλληλοι χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό σύστημα για να χαρακτηρίσουν εικονικά τα εμπορεύματα ως «εξαγωγές» και εν συνεχεία τα δηλώνουν ως «εισαγωγές». Για την περίπτωση της Ζενγκζού, η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται στην ίδια τελωνειακή εγκατάσταση που αναφέραμε προηγουμένως και βρίσκεται έξω από το εργοστάσιο.

Μόλις τα προϊόντα δηλωθούν ως εισαγωγές, το τελωνείο επιβάλλει ένα είδος εθνικού φόρου της τάξης του 17% που προστίθεται στην αρχική τιμή της εισαγωγής. Στη συνέχεια, τα εμπορεύματα λαμβάνουν έγκριση και μεταφέρονται στις διάφορες αγορές της κινεζικής ενδοχώρας.

Τα παραγώμενα στην Κίνα iPhones εισαγωγής, φορτώνονται σε ένα μεγάλο φορτηγό και μετά από 18 περίπου ώρες φτάνουν στη Σαγκάη, της ανατολικής Κίνα, όπου η Apple έχει δημιουργήσει το κινεζικό κέντρο διανομής της. Ένα φορτηγό μπορεί να μεταφέρει έως και 36.000 iPhones, δηλαδή τα οχήματα κουβαλούν φορτίο αξίας περίπου 27 εκατ. δολαρίων. Για το λόγο αυτό κατά την μεταφορά είναι εξοπλισμένα με κάμερες ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που συνοδεύονται κι από ένοπλους φρουρούς ασφαλείας.

Για να φτάσει το φορτίο από τις εγκαταστάσεις της Foxconn της Ζενγκζού σε ένα κατάστημα της Apple στην Σαγκάη, ένα ταξίδι 590 μιλίων, χρειάζεται κατά μέσο όρο δύο μέρες ενώ για να μεταφερθεί από την Κίνα σε ένα κατάστημα του Σαν Φρανσίσκο, απόσταση περίπου 6,300 μιλίων, τρεις...

Εκτός από το παράδοξο της χρονοβόρας εντός Κίνας μεταφοράς του όμως υπάρχει και το παράδοξο της τιμής του έξυπνου κινητού τηλεφώνου της Apple. Τι εννοούμε με αυτό; Πως ένα iPhones μπορεί να πουληθεί έως και 20% πάνω στην Κίνα από ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες.


Πράγματι οι κινέζοι καταναλωτές πληρώνουν περισσότερο για να αγοράσουν το smartphone της αμερικανικής εταιρείας κυρίως εξαιτίας των νομισματικών διακυμάνσεων καθώς και του υψηλού φόρου προστιθέμενης αξίας που επιβάλει η χώρα στις εισαγωγές.

Αξίζει να αναφέρουμε πως ένα iPhone 7, 32 gigabyte κοστίζει περίπου 776 δολάρια σε ένα Apple Store στη Σαγκάη. Αντιστοίχως στην Νέα Υόρκη πωλείται έναντι 649 δολαρίων...


insider.gr

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να απαντήσετε

Προκειμένου να απαντήσετε πρέπει να είστε μέλος.

Δημιουργία Λογαριασμού

Ενταχθείτε στην κοινότητά μας δημιουργώντας έναν λογαριασμό. Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία ενός νέου Λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη έναν λογαριασμό; Κανένα πρόβλημα, συνδεθείτε εδώ.


Σύνδεση

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης